

Deset programskih točk
Za okrepitev povezanosti oblikovalske stroke, njenega ugleda in vpliva – tako v javnosti kot pri odločevalcih – nova oblikovalska skupnost predvideva usmerjeno delovanje na naslednjih prednostnih področjih:
1
DIALOG Z OBLIKOVALCI
Leta 2024 smo izvedli anketo, na katero se je odzvalo 426 oblikovalcev. Rezultati ankete so objavljeni na spletni strani. Z analizo potreb in aktivnostmi za njihovo uresničevanje nadaljujemo.
2
VIZIJA STANOVSKE ORGANIZACIJE
Predlog vizije stanovske organizacije je pripravljen.
3
ČLANSTVO
Cilj je pridobiti nove člane, predvsem iz mlajših generacij. Izvedli smo več delavnic o potrebah bodočih članov in možni ponudbi stanovske organizacije. Cilj za leto 2025: +40 novih članov.
4
VODENJE, UPRAVLJANJE, FINANCE
Članarine ne zadoščajo za širši nabor projektov. Potrebno je redno spremljanje javnih in zasebnih razpisov ter prijavljanje nanje. Zavzemamo se za transparentnost poslovanja in financ Društva.
Možni viri:
-
Center za kreativnost,
- Ministrstva (kultura, digitalna preobrazba, gospodarstvo),
- Ustvarjalna Evropa,
- Mestna občina Ljubljana (tudi brezplačni prostori),
5
SPLETNA STRAN IN OBJAVE V MEDIJIH
Stroka je v javnosti premalo prisotna. Potrebna je sodobna digitalna platforma, ki bo povezovala člane in komunicirala navzven. Funkcionalnosti:
-
medij za javnost,
- virtualne razstave,
- baza slovenskih oblikovalcev,
- strokovne vsebine in izobraževanja,
- Priporočila za vrednotenje storitev.
Druge komunikacijske poti:
-
e-novičnik,
- družbena omrežja,
- podkast
- PR.
6
STROKOVNI STANDARDI
-
Priporočila za vrednotenje oblikovalskih storitev: redna nadgradnja.
- Pravna podpora: svetovanje pri avtorskih pravicah, tudi v kontekstu UI.
- Etično razsodišče in kodeks: v sodelovanju z drugimi akterji pripravljamo kodeks stroke.
7
SPREMLJANJE ZAKONODAJNIH SPREMEMB
Pravni okvir močno določa pogoje dela. V letih 2023–2025 smo podali pripombe na:
-
Strategijo in akcijski načrt za kulturo,
- Zakon o dodatku k pokojnini za izjemne dosežke na področju umetnosti,
- Zakon o inovativni in razvojni dejavnosti.
8
DOGODKI IN NAGRADE
-
Osrednji dogodek in nagrada: nova, mednarodno prepoznavna nagrada z oblikovalskim festivalom.
- Programski dogodki: posodobitev in razvoj.
- Podporni dogodki: izobraževanja, jutranja srečanja, klub.
9
STRATEŠKE POVEZAVE
Vzpostavljamo sodelovanje z deležniki: CzK, MAO, MK, GZS, Asociacija, Zasuk, MGRT, KCDM ipd. Cilj je vključitev oblikovalcev v razvojne, raziskovalne in inovacijske procese. Društvo lahko postane povezovalno telo v sodelovanju z gospodarstvom in državo. Pomembna sta zaupanje in reden dialog z resornimi ministrstvi.
10
MEDNARODNA PRISOTNOST
Želimo obnoviti članstva v: ADCE (Art Directors Club of Europe), ico-D (International Design Council), BEDA (Bureau of European Design Associations) in drugih organizacijah, ki krepijo mednarodno vlogo oblikovalcev.